
Wideopost – zrób go samodzielnie
Czym jest wideopost?
Wideopost to krótka forma filmowa przygotowana specjalnie na potrzeby platform społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram).
Pozwala zwiększać zasięgi Twojego profilu firmowego, bo bardziej angażuje użytkowników niż tradycyjny post i jest lubiany przez portalowe algorytmy.
Oczywiście takie filmy możesz też umieścić na swojej stronie internetowej lub blogu – uatrakcyjnią treść i polepszą wyniki pozycjonowania.
Jakie treści możesz przekazać w wideopoście?
Wideopostem może być np.:
- filmik z cytatem motywacyjnym,
- grafika informacyjna,
- ogłoszenie,
- zapowiedź wydarzenia,
- mini-tutorial,
- zaproszenie do zapisów na newsletter czy webinar
Możesz przygotować go w formie:
- pokazu slajdów
- prostej animacji
- nagranego live’a
- zmontowanych kilku ujęć
- zdjęcia z animowaną grafiką czy napisami
Idealny wideopost
Powinien być przede wszystkim:
- krótki – jego długość nie powinna przekroczyć 30s., o zaangażowaniu użytkownika (a przede wszystkim o tym, czy w ogóle obejrzy nasz film) decyduje kilka pierwszych sekund,
- zgodny z regulaminem Facebooka,
- udźwiękowiony – ale pamiętaj o tym, że dźwięk to dodatek (wideo na Facebooku automatycznie jest odtwarzane bez dźwięku, więc najważniejsze informacje powinien przekazywać obraz i/lub napisy),
- angażujący, interesujący, unikalny, skuteczny,
- z wezwaniem do akcji (call to action) i otagowany.
Publikacja
Post wideo umieszczasz na Facebooku tak, jak zwykły post z grafiką czy zdjęciem:
- klikasz “udostępnij zdjęcie lub film”,
- przesyłasz plik wideo,
- wpisujesz treść posta,
- dodajesz tytuł filmu i znaczniki (pomogą go odnaleźć),
- publikujesz 🙂
Możesz analizować jego skuteczność przeglądając zakładkę FILMY w statystykach – możesz podejrzeć dane ogólne dotyczące Twoich wideopostów lub – jeśli klikniesz w konkretny film – dane dotyczące tego konkretnego wideo.
Zrób go ze mną
Chcesz przygotować swój pierwszy wideopost z moją pomocą? Dołącz do grupy na Facebooku “Dobre wideo – zrób je samodzielnie”. Często organizuję w niej wyzwania, podczas których robimy właśnie wideoposty 🙂
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat internetowego wideo i tego, jak je robić – zapisz się na listę subskrybentów mojego newslettera:
Dodaj komentarz